Member Options 
   Login
   Logout
   Lost password?
Your Status:

Become a member?


You are Anonymous user. You can register for free by clicking here

 Sponsored Links 
There is a problem right now with this block.

 GR On MySpace 


 Past Articles 
Thursday, April 26
· Maggie Sayles Releases Debut Trust
Sunday, April 22
· Karlex Launches First High-Speed TGV Train Tour In France
Tuesday, April 17
· Grayson Manor Set To Enter Studio With Mike Clink
Sunday, April 15
· New York Punk Rocker Is South Pacific Deity
Saturday, April 14
· MusicDish Asks 'Are You Ready To Innovate?' At NewMusicWest 2007
· Rose Beach Brings 'Family Love' To MusicDish Network
· Folk Artist Thomas Earl Releases Masterful CD Golddust Magic
· Old Sounds Become New On Roddo Fab Industries Release
Tuesday, April 10
· Calling All Musicians For Music To Be Placed In Upcoming Bratz Flick
Sunday, April 08
· Shaw Blades

Older Articles

 
Rap Sessions: Interview With Slayer's Kerry King
Posted on Sunday, December 24 @ 10:58:51 MST by roadrash
 BandsFrom the depths of their brutal musical style to their antisocial lyrical content, Slayer have been stirring up mayhem and controversy for nearly two-and-a-half decades. Nothing's ever said more about the height of their popularity than debuting their latest release Christ Illusion at number 5, followed soon after by another Grammy nomination.

Interview With Slayer's Kerry King
By John Foxworthy


Photo: Donna Rickles

From the depths of their brutal musical style to their antisocial lyrical content, Slayer have been stirring up mayhem and controversy for nearly two-and-a-half decades. Nothing's ever said more about the height of their popularity than debuting their latest release Christ Illusion at number 5, followed soon after by another Grammy nomination.

This isn't the kind of stuff that impresses guitarist and co-founder Kerry King. In fact, as he puts it ever-so-bluntly, Slayer fans don't care either. I had a chance to spend a few minutes with Mr. King and discovered that while he's short spoken, what he does say is straight up and real.

First of all, I wanted to congratulate you on your second Grammy nomination in as many albums. That's pretty huge, I think.

I dunno. It's either that or the competition was so lame they had to fuckin' vote for us.

You've got some pretty stiff competition ... Lamb Of God, Ministry, Mastodon and Stone Sour. What are you hoping to come out of it?

Don't even care. Our fans don't give a shit and that's the most important thing to me. I mean, if they want it ... well they probably want us to win, but just so they can say "Fuck those other guys." It's not gonna make us any better. People may look at us differently, but not anybody that's a Slayer fan. You know what I mean?

Yeah. I'm also thinking a Grammy nomination didn't help you break Christ Illusion at #5. Considering your propensity for writing inflammatory lyrics and touching on controversial subject matter, I was kind of surprised.

That would be the coolest thing, you know? To win with the shit we write about.

Will you be going to the presentation?

No. We'll be touring.

You're kicking off the tour in January, right?

Yeah.

You guys did the blood raining down on "Raining Blood" and the Unholy Alliance Tour was pretty wild, too. On this one, are you going to be pulling out any surprises for us?

On this one we're doing in January and February, it's probably the smallest tour we've done in a while. In most markets, it's only us and Unearth. We're just taking the old school backline and backdrops. It's not gonna be anything like we just took out with Unholy Alliance, which was our answer to our "Raining Blood" thing that we did. We had big, fuckin', seven-high, upside-down cross Marshalls. I had one and Jeff had one and that was the backline, but on this little tour we're doing now we're not bringing them.


Jeff Hanneman and Kerry King
Photo:
Larry Weeks

You've come a long way since Show No Mercy. To what would you credit your, I'll call it "mainstream," success?

To me, it's just producing music that the fans are into. It's a weird thing to say, but it's where I came from. I'm a fan just like those guys are, so I kinda got an inside track to what our fans are into. If me and Jeff are into it, generally our fans are into it.

I agree ... and even today a lot of metal bands say that you influenced them. Does it ever get old to hear that you're one of the most influential thrash metal bands of all time?

It's still weird, man. We aren't the kind of people that sit and talk amongst ourselves about that ... or to gloat about anything we've done or are gonna do.

I kind of get that impression. I don't mind saying that I've been a Slayer fan since '83, so for me it's a big feather in the cap for the genre as a whole. I mean, even after 20 years Reign In Blood is still revered as the consummate thrash metal album to this day!

Yeah, it's weird. It took time, you know? It's just a record we put out.

I've been diggin' Christ Illusion too. It reminds me a lot of old school Slayer, so the record's been kind of a flashback for me. Do you think having Dave back in the band made a big difference in the way it came out?

I think he gives it a different vibe for sure. It's definitely something I can't pinpoint, either. I can't say, "This is how Dave changes what we do." It's just when he plays, it's different than how Paul plays. Even though Paul's great and Paul's Reign In Blood was "God Hates Us All," when Dave plays it's more reckless in a good way. It's hard to explain. It always sounds like it's gonna fall apart at anytime, but it never does.


Slayer (l-r): Tom Araya, Jeff Hanneman, Kerry King, Dave Lombardo
Photo: Paul Natkin

I just happened to see the album up on Amazon the other day and noticed there was a different album cover than the one I have.

It was probably just an insert.

Is there some new controversy going on around the original cover art?

Always.

Always? How do you handle things like that? I read that they yanked the album off the shelves in India right after it was released.

I would like to have seen that. I hear they burned 'em and did all kinds of shit.


Photo: Donna Rickles
When you get these parent groups, religious groups and, recently, families of 9/11 victims attack you for your music, does that stuff get under your skin?

Victims of 9/11 did that?

Yeah. It was some news story right after the album came out ... regarding the song "Jihad."

The easiest way for me to sum that shit up is that if that song ... if somebody would have said that on CNN, it'd be fine. But, Slayer put it in a song and it's scary. Seriously! If you took those words and put them on CNN, people would just say, "Hmm. Interesting."

Whereas you have some hard background music and it's not anymore?

Yeah. It's a crazy double standard. It is what it is. I don't give a shit. That's just closed-minded people not taking shit for what it is.

Have you ever seen these people picketing outside your concerts?

Actually, my crew tells me and I make 'em go video it. "Video them fuckers, see what they're saying!"

I was kind of surprised Unholy Alliance didn't come here ... through Salt Lake.

We couldn't get everywhere, because it was hard enough to get that many bands to commit to anything for any period of time, so it's just kind of tough to make it happen.

Hah! And I thought it was the Mormons.

I doubt it, because shit ... we play there!

I want to thank you for taking the time to kick back and talk and we look forward to seeing you out on the road next month.

Thanks, man.

VISIT SLAYER ONLINE

 

 
Related Websites

 Related Links 
· More about Bands
· News by roadrash


Most read story about Bands:
System Of A Down Announces New Release - Hypnotize/Mesmerize


 Article Rating 
Average Score: 4
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


 Options 

 Printer Friendly Printer Friendly


Sorry, Comments are not available for this article.

All material on this site is 2004 Garage Radio. Reproducing without express permission is prohibited. GR claims no responsibility for content of comments posted by visitors and members. Please read all GR POLICIES. Web site engine code 2002 PHP-Nuke
Theme: 2003 X-TECH LABS http://www.port-all.org